Accountmanager Frans Verbraak aan het woord

Trots ben ik op de totstandkoming van ons allereerste online magazine voor bedrijven. Als accountmanager ben ik al sinds 2003 nauw betrokken bij allerlei initiatieven met bedrijven en instellingen. Het belang van de samenwerking tussen beide disciplines is niet nieuw: mijn eerste projecten waren BOL op de Winkelvloer (2002) en De Scholingswinkel op de Nieuwe Binnenweg (2008). Bij beide projecten is de school in de praktijk geplaatst en leren studenten van én in de praktijk. Bij BOL op de Winkelvloer krijgen studenten les in een winkelcentrum, ze vervullen hun stage bij de aldaar gevestigde ondernemers. In de Scholingswinkel werken studenten van verschillende opleidingen aan opdrachten die opgehaald worden bij ondernemers. Op deze manier ontstaat er een band tussen student, school en ondernemer en werken studenten aan échte opdrachten. Het middelbaar beroepsonderwijs en het bedrijfsleven heeft de behoefte om elkaar te ontmoeten, te bemoedigen en elkaar te inspireren. Wederzijdse kansen Als accountmanager ben ik steeds op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in de regio Rotterdam. Ik zie hier wederzijdse kansen voor het economisch beroepsonderwijs en het bedrijfsleven. Als hoofdpartner van MKB Rotterdam blijft Albeda in verbinding met het mkb: goed voor 70% van de totale werkgelegenheid. Vanuit het partnerschap met MKB Rotterdam is Albeda betrokken bij een aantal commissies. Deze commissies geven handen en voeten aan de gezamenlijke taak waar wij voor staan: het met elkaar verbinden en elkaar versterken van het middelbaar beroepsonderwijs en het beroepenveld. Op deze manier leveren we samen een bijdrage aan de sociaal-economische agenda van de stad en de regio Rotterdam-Rijnmond.

Houden van

Uiteraard ben ik als accountmanager ook betrokken bij gesprekken met de Raad van Advies en de Commissie onderwijs en arbeidsmarkt, waarmee we toekomstbestendig economisch beroepsonderwijs ontwikkelen. Middels deze initiatieven en samenwerkingsverbanden kent het bedrijfsleven ons en wij hen. Samen ontwikkelen we onderwijs dat aansluit op de (toekomstige) wensen en behoeften van de arbeidsmarkt. En weet: het is niet belangrijk wie je bent, maar wie je kent! Netwerken bouwen en onderhouden is ook van elkaar “houden”. Ook in corona-tijden.